Ver o conteúdo principal

Docentes

Biografia

Ricardo Martins é Professor Auxiliar Convidado e investigador na NOVA Information Management School (NOVA IMS). Ele tem um mestrado em Marketing Intelligence e mais de 15 anos de experiência profissional em marketing e gestão comercial em diversos sectores de atividade, como: Distribuição Moderna, Telecomunicações e Sistemas de Informação. Ele é Ph.D. em Gestão da Informação pela Universidade NOVA de Lisboa, e os seus interesses de investigação centram-se no estudo da difusão de artefactos tecnológicos, estudo do comportamento do consumidor e utilizador, webmarketing, e-commerce, CRM. Ele publicou a sua investigação em várias revistas científicas, tais como: Computers in Human Behavior, International Journal of Information Management e Information Technology & People. Ricardo Martins também é Gestor do Centro de R&D da NOVA IMS - MagIC.

Publicações Cientificas

Adzgauskaite, M., Tam, C., & Martins, R. (2025)

What helps Agile remote teams to be successful in developing software? Empirical evidence. Information and Software Technology, 177, 1-13. Article 107593. https://doi.org/10.1016/j.infsof.2024.107593

Veiga, I., Naranjo-Zolotov, M., Martins, R., Oliveira, T., & Karatzas, S. (2024)

Indoor air quality: Predicting and comparing protective behaviors in Germany and Portugal. Indoor Air, (1), 1-13. Article 3006342. https://doi.org/10.1155/2024/3006342

Martins, R., Oliveira, T., Thomas, M., & Tomás, S. (2019)

Firms’ continuance intention on SaaS use: an empirical study. Information Technology and People, 32(1), 189-216. https://doi.org/10.1108/ITP-01-2018-0027

Oliveira, T., Martins, R., Sarker, S., Thomas, M., & Popovic, A. (2019)

Understanding SaaS adoption: The moderating impact of the environment context. International Journal Of Information Management, 49(December), 1-12. Doi: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2019.02.009

Ferro, D., & Martins, R. (2019)

Understanding the adoption of Cloud BI in SMEs. In Proceedings of the 19th  Portuguese Association of Information Systems Conferemce: digital disruption: living between data science, IoT and ... people (pp. 65). Associação Portuguesa de Sistemas de Informação.

Martins, R., Oliveira, T., & Thomas, M. A. (2016)

An empirical analysis to assess the determinants of SaaS diffusion in firms. Computers in Human Behavior, 62, 19-33. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2016.03.049

Martins, R., Oliveira, T., & Thomas, M. A. (2015)

Assessing Organizational Adoption of Information Systems Outsourcing. Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce, 25(4), 360-378. doi: 10.1080/10919392.2015.1087702

Martins, R., & Oliveira, T. (2014)

Information Systems Outsourcing, the Umbrella Term for e-Business Strategic Management Sourcing: Service Comparison. In F. J. Martínez-López (Ed.), Handbook of Strategic e-Business Management (pp. 687-705): Springer Berlin Heidelberg.